tisdag 2 september 2008

Lyckligt trött?

Igår på jobbet var jag såå trött
Jag var trött på disken, på att rengöra fritösen, på att skrapa stekbord
Jag var trött på jobbiga kunder, på att laga mat, på att dammsuga
Jag var så trött på allting och jag var trött på riktigt
Jag åt kakor och godis för att ens orka hålla ögonen uppe
så att jag kunde sa all disk, alla kunder, och allt som måste göras
Jag var så trött

Och ändå, även när jag är precis sådär trött så
älskar jag mitt jobb
Och jag skulle inte vilja vara utan det just nu
Gemenskapen väger upp alla jobbiga sysslor, och alla söta och glada kunder väger upp de sura och buttra
Jag älskar mitt jobb, även när mina fingrar är så sönderbrända att jag knappt kan ta i någonting alls

Jag är glad när jag åker dit på efttermiddagen och jag är glad när jag åker hem om natten
Och även när jag om natten fäller tårar för något som gör så ont att det ibland behövs just tårar, så vet jag att jag iallafall har ett jobb att gå till, jag har arbetskamrater, jag har djur här hemma, jag har vänner vid horisonten...
Jag har så mycket, så även om jag gråter ibland, så tror jag att jag funnit lite grann av det där diffusa ordet Lycka...


//Marie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så rätt, du med. Jag tror lycka är olika för alla. Det som är lycka för dig är inte det för mig, tex.

Anonym sa...

Vad glad jag blir vännen(L)

Alva sa...

Vad heter färgen mittemellan svart och vitt? Ja just det, nu minns jag. Färgen, heter inte den Lycka...?

/:)