tisdag 9 september 2008

Mamma


Jag vet att du läser detta, Mamma, så det här är tillägnat till dig
Borta vid horisonten, där hav möter himmel finns något värdefullt
När sol möter vatten tornar regnbågen ut sig över himlavalven och någon säger att det finns en skatt vid regnbågens slut
Någon ska vandra genom rosens röda kronblad en dag av silvrigaste silverdis
På andra sidan havet finns det två personer som betyder allting för mig
Och regnbågen jag ser går ner där himmel möter hav och en stad av sömn möter strandkanten
Jag vet att det lilla ordet på fyra bokstäver aldrig nog kan säga hur mycket det betyder
Men det tål att upprepas ändå
Tack
För att ni finns
För utan dig och pappa, skulle min värld falla
Jag hoppas du vet hur mycket jag älskar er och hur mycket jag saknar er
"Född i rätt familj men i fel land" var det nån som skrev en gång...
Jag kan inte hindra tårarna från att falla just nu, för just i denna stund saknar jag er något förfärligt...
Jag vet att jag själv valt att skaffa mig bekymmer med får, gård, hästar, katter och för lite pengar, men tack, tack för att ni hjälper mig att uppleva mina drömmar
Jag ser fram emot ert besök i höst
Hälsa pappa!
Kram Mamma, från lilla mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

VACKERT!

Anonym sa...

vad fint skrivet. fick riktigt tårar i mina ögon också..