lördag 1 november 2008

Vinter

Vintern är här
Välkommen sa jag så glatt när jag såg de första flingorna falla
Välkommen sa jag när vi gjorde snöänglar och byggde årets första snögubbe
Välkommen sa jag
Ända tills jag satte mig i bilen


Och insåg att sommardäck och vinter inte går ihop
Där nere stod hon så fint
Och vilken kondition jag kommer få i vinter va, springa i den backen är inte lätt vill jag säga
Men det finns snälla människor kvar i världen och bilen är i dag försedd med vinterdäck
Och hör och häpna, jag tog mig upp för backen inatt :)

Hästarna är nöjda
De får sitt ensilage och tuggar och tuggar
Och de tog sig faktist en och annan galopp i hagen i nysnön igår
Men de behöver nog också får "vinterdäck" nu, så det inte händer olyckor

Välkommen sa jag till vintern när de första flingorna föll
Och jag tycker fortfarande att vintern är ett vackert fenomen
och snön har lite av magi över sig
Men jag är också medveten om att det kommer att bli en lång och hård kamp här ute i mitt paradis
En kamp jag dock tänker vinna!
//Marie

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att du kommer vinna den kampen! Själv saknar jag icke-vintern i skåne... Funderar på att fytta dit över vintern, varje vinter... ungefär som när björnar går i ide...

Anonym sa...

Vad vackert det är med snön. Dock kom den väl lite tidigt:) sommardäck är farligt. Hehhe. Skönt att du har så goa vänner där borta. KRAM

Anonym sa...

Snön kom fortare än väntat, skönt att du fick på vinterdäck, jag var lite orolig när jag hörde om vädret.
själv hade jag snöblandat hela vägen hem.
Du har verkligen ett PARADIS där.
TACK o kram