måndag 10 november 2008

Möss och ett lugn




Det finns hopp kvar i världen


Det finns frid


och ett lugn







Det ösregar idag och blåser hur mycket som helst

Jag har kämpar med vatten och ensilage till djuren
Och innomhus har mössen tittat in

De gillar inte heller regnrusk och vinter

De trivs i mina lådor och skåp men det gillar inte jag

Katterna jagar dem men lyckas inte riktigt fånga dem

Ska jag lägga ut fällor?

De är ju oxå liv men de förstör så mycket...




Jag får fundera på saken

Just nu vet jag bara att det finns hopp kvar

För alla

Jag är glad ikväll

Jag har tänt ljus, eldat

Det är varmt inne

Ikväll får alla leva...

//Marie

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du bor ju i paradiset, så det är ju inte så konstigt att där alla möjliga djur.
Vilka fina bilder

Anonym sa...

Det har regnat här med. Och mörkt blev det innan jag hann gå utanför dörren. Fast det är ett passande väder för en stad, tycker jag. Som om stenplattorna, asfalten, cementväggarna och lyktstolparna är menade för sådant väder. På landet tycker jag det ska vara soligt, dock.

Och råttorna tycker jag du ska sätta ut fällor för! Det finns sådana där burar som inte dödar dem, utan bara fångar dem, så du kan släppa ut dem sen.

Anonym sa...

Vad vackert du skriver o bilderna talar sitt tydliga språk. Jag är så trött idag att jag bara vill falla ihop:)
Puss

Alva sa...

Men vilket underbart söt mus! Eller råtta kanske snarare. Den kan inte vart blyg om du fick komma så nära och fota, skitsnygg blid! Fast haha förstår att du inte vill dela husrum med dem... Nu kommer du nog snart en uppdatering på bloggen;) /KRam

Anonym sa...

Hej!

Det här kanske gör dig glad!
http://popios.blogg.se/