onsdag 26 november 2008

Bakvatten

Kära vänner, läs dessa bloggar:

http://magdasv.blogspot.com/

http://alvensv.blogspot.com/

..så vet ni vad som hände mitt ute i ingenstans en helt vanlig insnöad lördagskväll



Just nu sitter jag själv i bakvattnets tystand när musiken stillnat och lider av ett fruktansvärt godis begär även om de gått tre dagar sedan alkoholen strömmade in... På jobbet har vi fått in kakor som smakar pepparkaksdeg, jag har en olustig känsla av att de är slut innan veckan når sin ände...
Ute har dimman lagt sig tjock, snön förvandlas och droppar ner från tak och bildäck. Och första vintern någonsin är jag glad när slasket kommer och förvandlar vit mark till barmark. Jag är glad när backen ner till verkligheten blir brun igen istället för vit. Jag blir lugn när jag åter ser snön smälta bort. Och jag älskade snön, jag har alltid gillat snö, men bara inte i år, inte nu... Hmm, jag tror alla paradis har sina svarta moln, men i slutändan så är de ändå paradis...

Puss på er...
//Marie

2 kommentarer:

Alva sa...

Oj,kakor som smakar pepparkaksdeg,tur att inte jag jobbar där längre. Då hade de vart slut imorrn... Det ska mycket till om du inte vill ha snö:) Ha det i paradiset! /Kraam

Anonym sa...

Oh jag som tycker om snön i år:)
Kraaam