måndag 17 mars 2014

Framtiden!

Idag öppnade ansökan för högskolestudier
och jag grubblar
som vanligt på min framtid

För att bli förskolelärare krävs tre och ett halvt år på högskolan
och jag känner mig skoltrött efter en och en halv termin på komvux...

Jag trivs med pooljobbet på förskolorna
Det är varierande och man är inte så bunden
Har jag lust att vara ledig en fredag kan jag vara det
Men det finns förstås ingen trygghet

Kanske skulle man göra något helt galet och söka in till skorstensfejare
Distans i ett halvår
Fast de brukar ha 300 sökande på 25 platser...

Jag har gått så många flummiga utbildningar
som varit så himla roliga
men vad ska jag ha dem till?

Jag känner inte att jag vill gå fler
av de där flummiga
och de seriösa
Då är det tre år på högskolan som gäller

Egentligen vill jag bara jobba
komma hem på kvällen och inte ha läxor och arbeten att fundera över och planera in
Jobba, tjäna pengar
och jag gillar ju poolen

Kanske ska jag inte grubbla så mycket
planera
och fundera

Bara jobba

Och så ska jag bygga ett staket i trädgården
så att Bamsen kan gå ute löst och spatsera
och vakta oss från inbrottstjuvar!




Inga kommentarer: