torsdag 20 februari 2014

Morgon filosoferande!

Det är mörkt ute! 
Väldigt mörkt...
Jag har blivit väckt av ett jobberbjudande som ligger alldeles för långt bort.
Telefonen ligger jämte mig, ifall det skulle komma något annat.
När jag började i Vikariepoolen tänkte jag inte alls på hur stor den här kommunen är. Och eftersom jag inte bor på mitten direkt, utan snarare åt ena kanten så blir det väääldigt långt att åka till den andra kanten för jobb.
Och speciellt när jag har en kvart på mig, jag är redan sen när jag svarat på smset i så fall. Dom är inte alltid så förutseende de där som planerar. Men folk blir sjuka fort ibland förståss...
Ska nog ta bort mig från Nord området.
Ibland måste man välja för att få lite frid.

Livet handlar ju väldigt mycket om val, välja till, välja bort och välja rätt.
Och ikväll är det hockey, Sverige - Finland. Då gäller det att välja sida. Och det är ju inte så svårt för min del, mitt hjärta väljer! Och hoppas på en vinst för det är alltid lättare att vara finländare i Sverige då...

Det ljusnar över grantopparna! Igår gick jag med Bamsen längs bäcken och vattnet såg så inbjudande ut. Jag hade verkligen lust att bara glida ner och åka med i bäckens ström. Synd bara att det nog är ganska kallt! Men kanske får jag prova bada där i sommar, om det blivit lite varmare i den! Enligt Mattias ska där inte finnas något läskigare under den mörka ytan än kräftor och dem har jag ju badat med förr...

Om jag skulle klä på mig och gå ut med Bamsen nu då, blir nog ingen mer sömn för mig idag!
Och så får jag välja bort Nord i veckan.
Godmorgon :)

Inga kommentarer: