torsdag 4 december 2008

Minns ni?

Minns ni
när julkalendern Pettson och Findus, tomtemaskinen, gick på tv?
Jag ser om den i år och myser med en nostalgisk känsla inom mig...

Minns ni
när man var tre år och kunde krypa upp i mammas famn när världen skrämde?
Jag somnar med gosedjuren tätt i år och försöker gömma mig för allt skrämmande...

Minns ni
när man var 7 år och började skolan med ett lyckligt leende?
Jag sliter med en dammsugare varje kväll i år och åker hem i snöstom om nättern...

Minns ni
när man var 12 år och började på ridskolan?
Jag mockar skit och bär vatten och ensilage till mina två egna hästar i år...

Minns ni
när man var 17 år och fick sin första kyss?
I år är jag förvirrad...

Minns ni
när vi blev vuxna?
Jag har glömt det...


//Marie

3 kommentarer:

Alva sa...

Är vi vuxna? Har jag inte märkt. Oh shit. Du kanske har rätt... Väldigt fint skrivet!:) /Kram

Anonym sa...

Så himla fint skrivet. Blir nästan som en dikt. ja en dikt blir det. O jag minns... o vuxna blir vi aldrig gumman. I helgen ska vi iaf inte vara det. puss

Anonym sa...

Jag har ingen aning. Antingen så är det ett överflöd med hundar vilket resulterar i att påsarna inte räcker till, eller sååå... Ja, jag minns bara att det var mycket hundbajs när jag var där för några år sedan. Det kan ha varit en tillfällighet, eller kanske så sökte sig mina ögon till bruna ting. jag vet inte.

Menade inget illa!
Hoppas du har haft en fin 2a advent.
/Elina