söndag 7 december 2008

Två verkligheter

Höhö, en helg i Göteborg blir då aldrig tråkig...
Höhö, en helg med Magda och Elin blir då aldrig tråkig...

Ibland e de så gött att lämna djuren och landet och ta sig in till den stora staden vid havet. Det är så skönt att lämna alla vardagliga plikter och för en gångs skull bli alldels hel och lugn. Det känns lite som att man lämnar verkligheten och tar sig in till drömmarna och där man får ta hennes hand och bli hel... Jag vill inte åka därifrån när jag väl är där, även när jag vet attt djuren står och väntar på mig. Men de e svårt att slita sig från det där diffusa som bara finns runt henne. Som bara finns när man får träffa goa vänner och vara både allvarlig och helt galen på samma gång. När man kan gråta för att i nästa stund skratta så man får ont i magen. Ja, det är svårt att slita sig därifrån...

Höhö, men vardagen går an den oxå
Höhö, och det är mysigt när hästarna gnäggar när de får se mig igen, fåren bräker och katterna försöker hoppa upp i min famn

Att man får vara så lycklig ändå att man får ha båda dessa verkligheter...



//Marie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill höra en utförlig rapport om alla galenskaper! Så sätt igång och skriv ett till inlägg nu ;)

Anonym sa...

Vad fint Marie... Två verkligheter. Åh vad roligt det var, som alltid. (L) Kram