måndag 15 december 2008

Resor bort

Alla prata om sina utlandsresor nu, alla som ska bort över jul och nyår. En vecka, två veckor, tre veckor ska de vara långt borta någonstans och njuta av sol och bad.
De packar ner badkläder, lätta sommarkläder, solglasögon. Och de pratar gärna om det, berättar hur varmt det är där borta, vad de ska göra, hur mycket de ska dricka, hur underbart det ska bli...

Man ler lite överseende, visst de får säkert kul...

Jag ska också åka utomlands över jul
Till södern...

Men jag tvivlar på att jag behöver badkläder, inga sommarkläder och allra minst några solglasögon. Nej, jag packar ner varma tröjor, sockor, regnkläder kan va bra att ha, och varma mössor för vinden brukar vara stark.

När de andra ska åka till ett vamt ställe långt söderut ska jag åka till södern...
...i Finland

En plats som den bästa av sommardagar nog nästan kan vara lika bra som Spanien med sina långa sandstränder, sitt klara havsvatten, sin natur... Om vintern är det mest dött, regnit och kallt...
Men där finns något annat, något jag aldrig skulle byta mot en resa någon annanstans

När de säger att de ska åka utomlands ler jag bara och säger att det ska jag också, och det är ni som ska vara avundsjuka på mig, för Finland är klart bäst ;)

Tack och hej!
//Marie

3 kommentarer:

Alva sa...

Bra att du känner så om ditt hemland. Jag kan inte uttala mig, för jag har aldrig varit där:) När åker du?/Kram

Anonym sa...

Jag åker den 22, bilresa upp till stockholm och båt över så ja e hemma den 23 hos mamma och pappa :)
Kram

Anonym sa...

:) Finland är helt klart bäst ja. Hehe. Jag längtar tills jag får följa med dig dit. Det får bli på sommaren då, för det verkar vara en plats att älska. Hoppas du får det underbart i hemlandet. Kram