tisdag 20 januari 2009

Tack

Hej hopp skutt i granskogen!

Det finns så många snälla människor i den här världen trots allt, och även om man oroar sig så mycket så ordnar sig det mesta ändå.

Lilla vita, söta micran sa upp kontraktet med mig i fredags, helt död, vägrade starta. Fick panikringa till Malin för att kunna ta mig till jobbet, en minut sen stressade vi in iallafall. Sen var hon så snäll så jag fick sova över hos henne till lördagen och så körde hon mig hem och sen till bussen. För detta var ju min Göteborgs helg. Så kom det sig då att jag åkte buss själv i Sverige första gången i mitt liv, och det gick bra :) En underbar helg med Magda, teater, vin, god mat och prat och skratt. Så buss hem igen. Och så världens snällaste Stefan som kom och hämtade mig och så får jag låna Rasta bilen som han har nu när Ammi och Peo är i Thailand. Så jag känner mig rätt glad, trots alla mörka moln som hotar vid horisonten.

Det finns så många snälla människor här i världen, här var mitt paradis ligger...

Hej, hopp, skutt...

//Marie

3 kommentarer:

Alva sa...

Vad skönt, låter hoppfullt!:) Puss

Anonym sa...

Ja det finns verkligen så mycket snälla människor. Det är det som ger hopp, när allting annat krashar. Ja, man ska vara rädd om sina vänne. O glöm inte att det är för att du är så snäll, go o hjälpsam som folk med nöje ställer upp för dig. KRAAm

Anonym sa...

instämmer med magda