torsdag 14 augusti 2008

Vid regnbågens slut ligger en skatt!
En liten gård som föll ur mina drömmar!


Och nu är de här

Det finaste små ulliga djur på denna jord.
Lilla lilla Nadja, det föräldralösa lilla lammet som inte ens var värt att slakta. Och hon som är så fin, ska få en andra chans i denna hårda värld på min lilla gård.

Fina, fina Malin, den lilla skrutten som förra våren somnade i min famn efter att druckit mjölk ur nappflaskan, hon har blivit så stor och fin nu. Jag visste hon hade alla möjligheter att bli hur fin som helst, även om ingen annan trodde på henne heller.

Så nu går det här, de små liven som fått en andra chans, och bräker så ynkligt så fort jag lämnar dem. Tänkte nästan flytta ut i hagen till dem... Men de får nog växa till sig nu för nästa vår ska de bli mammor :)

Och horisonten den finns kvar, för ibland är det gött att lämna landet och ta sig in i stadsvimlet för att träffa denna någon som är så viktig för mig!

Och Magda, jag lovar, OM jag hade varit lesbisk hade jag varit kär i dig :)

//Marie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, gulligt :) Nästan så att jag vill åka ut till gården din bara för att hälsa på dem.

P.S. tack för din fina kommentar, jag tror på dig med.

Anonym sa...

Världens sötast får, till världens sötaste Marie:)
Oh, tack Marie. Det känns tryggt och veta OM du nu blir lebb någon gång:) puss