fredag 8 augusti 2008

Kattungar, hästar och får

Nu har jag bestämt mig!
Nästa månad flyttar det in två små ulliga kattungar här hos mig.
I måndag kommer mina två små får hem.
Ensilaget för vintern till får och hästar anlände i veckan.

Jag behöver dem, allihop, hästarna, fåren och katterna, för att stå ut med mörkret i vinter.
När mörkret kryper in genom alla springor och huset viskar till mig, då behöver jag ha två små kroppar intill mig för att finna trygghet. Jag behöver dem, även när jag ser ut över horisonten och vet att någon tänker på mig.
Jag behöver de stora hästarna, för att ta mig ut om dagarna, jag behöver deras mjuka mular när snön når mig till knäna.
Och jag behöver de små bräkande fåren som tittar på mig med sina stora ögon.

Jag behöver dem och de behöver mig och jag klarar mig inte utan det förhållandet. Inte nu när hösten står för dörren. Inte någonsin.





//Marie

3 kommentarer:

Anonym sa...

"I måndag"
Oj, oj oj någon har varit i Finland för länge.. HAHAHA
Yes you need them and they need you. O du får ju fara från gården ibland o hälsa på en stackars liten ensam magda utan varken katter eller hästar:)
Men EN DATOR, är Magdas bästa vän.
Puss, saknar dig

Anonym sa...

Åh, mysigt! :) Får är mysiga. jag hade en vän som ägde får. Hästar däremot är jag lite rädda för, de är så stora och starka. Katter är jag allergiska mot, tyvärr. Förutom det så är de rätt söta.

Och mörket, det tränger på ibland. speciellt nu när man vant sig med ljusa sommarnätter.

Anonym sa...

Marie! Elina här, från Glimåkra, musik, du vet. Hej!
Vad fantastiskt det låter med alla djur. Du borde åka till Gotland! Här finns det får. Eller, inte får, för här heter det ju "lamm" och "lammungar", får existerar inte. :) Ulliga kattungar, åååh. GE MIG!

Hoppas allt är väl!

/Elinan.