fredag 4 april 2014

Utvecklas!

Igår läste jag äntligen ut min engelska bok vi ska läsa i kursen.
I tre månader har jag kämpat, först gick de trögt, stundvis inte alls och så mot slutet kom jag in i rytmen, i engelskan och det flöt på.
Och jag gillade verkligen boken
Gillar att jag läst över 400 sidor på engelska och förstått 
förstått vad den handlar om, förstått den underliggande meningen
Förstått hela boken!

Det måste vara ett framsteg i min engelska kunskap

Nu ska jag bara framföra den muntligt också...

Bokens huvudperson utvecklades iallafall väldigt mycket under bokens gång. 
Hon var en målmedveten, självisk tjej i början som skulle gått över en grav om det hjälpte henne framåt i karriären. Men under bokens gång förvandlades hon och blev mer ödmjuk för livet och för sina medmänniskor, och till sist fann hon såklart kärleken!

Och visst är det fantastiskt att man hela tiden utvecklas
Att man aldrig stannar av
utan hela tiden upptäcker nya sidor hos själv
och kan jobba med de mindre charmiga sidorna
Att helt enkelt bli en lite bättre människa varje dag

Häromdagen upptäckte jag att jag och Mattias tar oss an projekt väldigt olika.
Mattias, han kan sitta i veckor och googla, planera, rita och räkna innan han sätter igång.
Medan jag gör precis tvärtom! Först gräver jag en gigantisk grop, svär över alla stenar och när jag är klar och ska ställa ner första stolpen inser jag att jag inte alls vet hur man bygger ett staket. Och jag vet inte ens om jag grävt på rätt ställe...

Så på sista tiden har jag lärt mig att de är bra att planera och att man måste ha tålamod!

Att utvecklas, lite varje dag, det är en bra väg att gå!


Inga kommentarer: