fredag 25 april 2014

Mina höns!

Undrar om inte höns hamnar bland toppen av de djur jag har eller någonsin haft?
Varje dag förundras jag över dessa fantastiska djur!
Hur vackra de är! 
Hur tacksamma de är över vad jag än ger dem som går att äta!
Hur enkelt de tar livet och hur lite de kräver för att vara nöjda! (starta bara inte traktorn för nära)

Och inte nog med allt vad de är som individer, som en stor bonus ger de mig ägg varje dag!
Ägg som är närproducerade och från garanterat lyckliga höns som får leva det liv de är skapta för!
Ägg med en så gul gula att pannkakorna i pannan blir alldeles gyllengula!

Och om jag låter bli att ta deras ägg kan jag ha turen att även få gudomligt söta kycklingar!

Kanske inte så konstigt att jag har svårt att hålla mig ifrån hönshuset!








Inga kommentarer: