söndag 18 september 2011

Minnes glimtar

En regnig söndag när jag myser hemma ensam i min fina lägenhet snurrar tankarna...

Det finns korta minnesbilder i livet jag aldrig kan glömma

Jag minns när jag satt i min soffa i den gula lilla stugan i Hössna och Leja låg på rygg i min famn. Hon tittade på mig med stora runda ögon och jag höll mina händer på hennes mage och kände kattungarnas små små sparkar där inne

Jag minns första gången jag, Magda och Alva var och tittade på huset i Bokulla. Hur hela huset omfamnade mig med en värme jag aldrig känt i ett annat hus någonstans och det enda jag önskade mig var att få bo i det där huset

Jag minns den där dagen när jag lutade min panna mot Davves, slöt ögonen och tårarna rann. Jag minns ännu dunsten när han slog i marken och inte längre fanns kvar i min verklighet

Jag minns den där natten när jag och Magda låg tillsammans i Gustavs soffa och lyssnade till honom när han spelade gitarr och sjöng för oss

Jag minns den där gången jag åkte till Finland utan att berätta att jag skulle komma. Jag kommer aldrig glömma mamma och pappas min när de öppnade dörren

Jag minns även den gången jag kom hem med en liten kattunge i min famn och deras lika förvånade miner då

Jag minns den där sista dagen i Glimåkra med alla dess tårar. Jag minns att mina tårar inte slutade rinna förren jag körde in på Bokullas gård

Jag minns när jag höll Tassa första gången intill mitt bröst och hon började spinna

Jag minns den där gången jag och Malin satt i två timmar och åt skaldjurstallrik på Smögen och sen högg in på en gigantisk godispåse i tältet och det stormade utanför


Detta är bara några få av alla de lyckliga och olyckliga minnen som ryms inom mig! Bara några få glimtar som kom till ytan just idag...


Inga kommentarer: