söndag 2 mars 2008

En enda sekund kan förändra allt...


Livet är så skört
... skrev du i din blogg
Och alla andra ord du skriver
...och dem i tidningen
Jag har så svårt att förstå
att de e oss de handlar om
att vi faktist satt i den bilen
som de sa var den värsta de hade på skroten just nu
Samtidigt är jag så tacksam
för livet
Jag vill verkligen leva
Jag e så glad att Magda finns kvar och kan prata med mig
om och om igen
och hon fortsätter skratta
och att hon kan skämta med mig och reta mig igen
Jag är så glad att hon finns
att det fanns en skyddsängel som såg oss den dagen
och ville att vi skulle leva
Det var inte meningen att vi skulle dö ännu
Och samtidigt ligger rädslan där
Skräcken
över vad som kunde ha hänt
Tiden står stilla och alla tankar är fortfarande kvar
i bilen
Varje gång jag blundar
Varje rörelse
Smärtan
Jag gråter och jag skrattar
Jag e glad
och jag e ledsen
Det finns en mening med allt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skriver så fint och livet är så skört.
Fast just nu känns det som vi är stenhårda. klarar allt:) Kommer alltid skratta och skoja med dig. Det blir bra snart.. Kram