tisdag 18 mars 2008

Jag längtar...

Dags för en resa till Finland, och jag längtar...
Längtar efter att få träffa mamma och familjen och hela släkten och alla djuren...
Längtar efter att få bli lite bortskämd igen...
Längtar efter havet...
Längtar efter mammas mat och mormors kåldolmar...

Och när jag kommer åter till landet där mina drömmar finns ska vi ta nästa steg, och se...
... ett hus som kanske är som fallet ur mina drömmar
... ett hus som kan rymma vänskap över alla gränser
... djur av alla slag
... skratt som ekar vid taken
... plats att vara den man är
... utrymme för tankar och skrivarglädje
... närhet

Jag längtar...
... och jag vill bara vara just här och nu
varje minut
där jag är...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wohoo! :) Din lilla gris. Förstår om du längtar hem till familjen, själva landet Finland vet jag inte, de verkar ju prata så konstigt där i hangö. Sommaren kommer bli toppen och allt är toppen och.... du fick den mysiga kramen. Hahahah. Nu ligger du i min säng och ser allmänt förvirrad ut. Hohooo. Kraamar

Marie sa...

Den mysiga kramen får mig att smälta ;)
Jag e glad att jag är här just nu, trots att jag saknar att ligga i din säng och se förvirrad ut :)