fredag 30 mars 2012

Ta vara på sekunderna!



Du tänker sällan på det
hur otroligt det är att din kropp orkar och är frisk nästan alla dagar i året
men du tänker destu mer på de då få gånger den ger upp

Vi tar det för givet
att vi ska vara på topp
att vi ska få göra allt det där vi planerar och vill
Vi tar det för givet att kroppen ska hänga med
För om det är något som ska hindra oss så är det inte just det att kroppen faktiskt inte orkar
Vi tar för givet att vi ska vara friska

När jag var liten och gick i grundskolan var det kul, och lite spännande att vara sjuk. Jag övertygade mamma om att jag var väldigt dålig och borde stanna hemma för minsta lilla tecken på förkylning. För då var de kul att ligga i soffan hela dagarna och kolla på tv och slippa gå till skolan, och till och med bli uppassad av en orolig mamma.

Den här veckan hade jag inplanerat så mycket! Och jag kämpade i två dagar med att ignorera att jag höll på bli sjuk! Jag fick se mig besegrad när febertermometern visade nästan 40 grader och jag inte ens orkade se på tv.

Det är skillnad nu på förr! Jag ville inte missa skolan denna vecka, det var det sista jag ville! Jag hade sett fram emot det hur länge som helst!
Men det finns saker man inte kan styra över, inte ens med den största envishet i världen!

Och det skrämmer mig ibland, hur vi tar förgivet att kroppen alltid ska hänga med och hur den ibland faktiskt ger upp...

Inga kommentarer: