fredag 16 mars 2012

Bortglömda stugor

Och med vårens första solstrålar vaknar oxå längtan
Längtan ut till landet, längtan efter hästägandet

Jag vill som Moa i filmen Fröken Sverige äta chips i min mögliga soffa i en bortglömd liten stuga i en ännu mer bortglömd liten del av landsbygden

Jag vill bo där ingen kan se mig
Jag vill bo där ingen kan höra mig
Jag vill bo där lugnet infinner sig genom ett enda andetag

Jag vill vakna på morgonen av en solstråle i mitt ansikte från ett fönster där gardinen glömdes bort att dra för
Jag vill titta ut genom det där fönstret och se mina hästar i en hage fridfullt betandes
Jag vill äta frukost i ett kök med rutig duk och mina katter svansade runt benen
Jag vill sitta i skuggan av ett äppelträd med ett block och en penna i min famn och höra fåglarna kvittra
Jag vill vandra längs stengärdsgårdarna med en hund i hälarna

Jag vill som Moa äta chips i min mögliga soffa i en bortglömd liten stuga i en ännu mer bortglömd liten håla
Men äter hon ensam?






1 kommentar:

Emelie sa...

Haha jaha, ja visst är det!
Ååh tack se jätte mycket! :D
Jätte kul att höra, tänkte faktiskt samma sak när jag läste detta inlägg.
Vi kanske syns i Norrland under årets gång då kanske ;)

Jadå, dsm!:)