söndag 11 maj 2014

Det finns att göra!

Det har varit väldigt mycket höns på sista tiden!
Men mycket av min tid cirkulerar runt dem
För att jag tycker det är så kul
Och för att de behöver lite mer tillsyn nu när det finns smått
Dessutom har vi gjort i ordning inför årets gödkycklingar!

Men det finns såklart annat också i livet!
Idag är det morsdag i Finland och jag har pratat med mamma och skickat ett kort, som tyvärr inte kom fram i tid, som det ju sällan gör
Önskar dock jag kunnat vara där också, på plats i Finland och fira på riktigt

Längtar nu, längtar till sommaren, till augusti när det är dags att sätta sig i bilen och åka!
Åka till världens vackraste plats!

Men innan dess ska jag avklara nationella proven i skolan
och jobba två månader på hemtjänsten igen
Och ett och annat städ och dagis pass.

Och min bil ska fixas
Just nu är den ganska mycket ur bruk, isärskruvad och upphissad
Väntar på delar
Får köra Jetta under tiden
Och den är fin och bra att köra
Men jag saknar allt min Saab!

Dock har den fått körförbud till Finland, så blir allt att åka Volvo i sommar!

Det finns att göra! Och det står förändringar i luften! Mattias har i ett års tid nu jobbat kväll och jag  har intagit ett tillstånd av singel på kvällarna. Göra vad man tycker, äta popcorn till kvällsmat och titta på dåliga tv serier, och sova middag efter skolan!
Nu ska vi testa äkta samboliv igen!
Och det känns nytt, och kul
och lite läskigt :D


Inga kommentarer: