tisdag 14 augusti 2012

Avundsjuk och ändå inte alls!

Jag är så väldigt avundsjuk
på alla de där som står inför en ny skola i höst
Som alldeles snart ska flytta
och börja i ny klass, i en ny stad, i en ny skola
Det där pirret i magen
Hur ska det bli?
Nya vänner, ensamhet?
Massa fester, eller bara plugg?

Hur det än blir så är det något nytt, något spännande som väntar
En ny lägenhet, eller en korridor
Ny väska, och massa pennor
Lite nya kläder, för man vill känna sig fin den där allra första dagen i en alldeles ny miljö

Men när jag är som allra mest avundsjuk
Så där så att det nästan gör ont
Då ler jag
Och inser
att det inte finns någon enda människa i hela världen som jag vill byta liv med

För jag själv står inför något helt annat i höst

Vi ska sitta här mittemot varann vid köksbordet, när höststormarna börjar vina utanför
och dricka te ur blommiga, stora temuggar med matchande tekanna
och titta varann djupt i ögonen

Sambos...

Inga kommentarer: