fredag 20 april 2012

På vägar tillbaka i tiden, men framåt...

Jag hade en väldigt ledsen häst vid min sida när jag flyttade in på den där gården för flera år sedan. Tårarna på mina kinder var inte långt borta! Båda två saknade vi ett vackert varmblod som fått lämna oss alldeles för tidigt! På gården fanns en maffig, gul ardenner, som efter hand kom att bli vän med min fina Telly! Sida vid sida gick de i ett år och åt gräs, och jag läkte ihop igen i en liten gul stuga... Tiden har gått och jag har lämnat den stugan bakom mig, och Telly fick lämna mig och återförenas med sin Davve... Såren läker och idag åkte jag den där vägen ut till gården med den lilla gula stugan på igen. Och även om mycket har förändrats så stod hon där fortfarande, Lajka! Och jag ryktade henne i samma stall som Telly en gång stod och jag gick med henne på vägar som Telly en gång gick på! Och tårarna var inte långt borta. Men kanske är det min tur nu, att få bli vän med detta maffigt vackra ardenner sto Lajka!

Inga kommentarer: