söndag 15 april 2012

En ny värld!




Jag tyckte att jag började se lite dåligt, jag såg ju inte riktigt vad det stod på vägskyltarna. Och texten på tvn var ju väldigt svårtydd, men tvn står ju rätt långt från soffan oxå... Jag vande mig i takt med att det blev sämre och tänkte att världen ser ut så här, den är väl lite suddig, det är väl inte inte meningen att man ska se allting...

Till sist tog jag mig i kragen och gick till en optiker! Och fick glasögon för min närsynthet och mitt brytningsfel!

Och en helt ny värld öppnade sig för mig! Texten på reklamskyltar blev svart och klar, och inte suddig och grådaskig. Jag kan urskilja löven i träden, till och med barren på granen. Jag ser stenarna i asfalten och varje hårstrå i Bamses päls. Utsiktsberg fick en helt ny innebörd när jag faktiskt kan urskilja varje liten detalj på långt håll. Och havets glitter blev om möjligt ännu vackrare!

En helt ny värld har öppnat sig för mig och jag tänker se den!

Inga kommentarer: