måndag 23 januari 2012

Dani




Ännu ett älskat djur har fått lämna den här världen och rest vidare mot himlen!

Även om han inte varit hos mig de senaste åren, utan blivit väl bortskämd hemma hos mor och far under somrarna och morföräldrarna under vintrarna har han funnits i mitt hjärta.

Jag minns så väl när han blev min, han och hans tjej Donna.

Jag hade precis förlorat en råtta och bestämt mig för att inte skaffa några djur på ett tag. Men så åkte jag till Dalsbruk och hälsade på en vän och hon berätta om hel hög med djur som blivit omhändertagna och akut behövde nya hem. Jag tänkte att det kunde väl inte skada att åka och titta på dem. Och hur de nu var satt jag med två kaniner i en kartong i bilen när jag åkte hem igen.

En hektisk tid följde när burar skulle byggas, först en vinterbur som jag kunde ha inne och till sommaren byggde jag en gigantisk utebur till dem!

Det var 8 år sedan! Donna förlorade jag ganska snabbt, hon fick tumörer, men söta lilla Dani levde åtta långa år! En söt, liten kille med stor egen vilja!

Tills han nu också fick tumörer och fick somna in och återförenas med sin tjej!

<3 Dani

Inga kommentarer: