onsdag 28 december 2011

Julkänsla - en attitydsfråga!?




Julkänsla!

Så många gånger denna jul har jag fått kommentaren, "jag har ingen julkänsla i år!" På grund av obefintlig snömängd, på grund av regn, på grund av blåsten, på grund av tusen möjliga och omöjliga orsaker!

Jag har och har haft, som alla andra år, massor med julkänslor! Eftersom jag skapar dem inom mig. För mig är jul tända ljus, gemenskap med familjen, en gran, massa glitter. Och framförallt en tid att njuta! Att njuta av det vackra, av väntan inför julafton. En tid av förväntan och mys! En tid att bara vara innan det nya året drar igång med full fart!

Jag väntar inte på att julkänslan ska infinna sig. Och snö är en stor bonus, inget jag förväntar mig av julen!
Jag skapar min egen julkänsla! Utifrån de omständigheter jag befinner mig i.

Detta år blev julkänslan storm, gröna gräsmattor, omkullfallna träd, öppet hav med de vackraste och största vågorna, strömlöst och massor av levande ljus! I år blev det inte ens i närheten av ett liknande julfirande som förra året!

Men julkänslor har det flödat av!

1 kommentar:

Anonym sa...

gott nytt år