fredag 2 december 2011

Indra!

Och jag börjar sakta men säkert tycka om henne
som en individ
som den hon är

När jag äntligen accepterat att hon inte är
och aldrig kommer vara
Telly

Jag tror ofta att sorg ska gå över fort
att jag kan gå vidare
om jag bara inte tänker
Jag ger det ingen tid
Jag rusar vidare med livet
och tror att sorgen försvinner om jag bara inte tänker

Sakta börjar jag förstå att det inte alltid är så
saker och ting måste få ta tid
måste få göra ont
måste få skava

Och man kan aldrig ersätta
Men när det en dag har börjat skava lite mindre
kan man älska på nytt

När tiden har gått

Och när jag idag samlade ihop tyglarna och vi galopperade upp för backen
då tyckte jag om henne för den hon är
När vi skrittade på långa tyglar den sista biten hem
då tyckte jag om henne just för att hon inte är någon annan

Indra <3