onsdag 1 juni 2011

Naturens under

Jag fascineras över hur vackert allting är

Hur solens strålar faller genom björkens alldeles ljusgröna blad
Hur vinden driver upp vågor över sjön
Hur vackert gräset vajar på naturängarna
Hur frön från träden kommer flygande genom ljuset, nästan som snö
Hur Linus päls lyser som guld när han kommer smygande genom gräsmattan

Jag fascineras över alla under i naturen, mycket mer än jag brukar reflektera över det

Kan det vara för att jag under frilufts året fått upp ögonen för naturen på ett nytt sätt?
Kommer året då jag förlorade så mycket men också vann ikapp mig nu?
Eller är det Gunnel som har rätt?
Att för varje år som går, ju äldre man blir så uppskattar man naturens skönhet mer och mer?

Hur det än är så ser jag och förundras
Och fram för allt
så lever jag...

Inga kommentarer: