måndag 11 april 2011

Regn!

Det finns få saker som gör mig så genuint lycklig
som att vakna till ljudet av regn
mot en glasruta

Ingenting kan förstöra en sådan dag

Ingen smärta i bruten hand
Inga tankar över jobbiga lektioner i dålig skola
Inte vetskapen om torr tvätt utomhus som blir blöt igen

Ingenting kan förstöra en dag när smattret av regndroppar mot en glasruta är det jag vaknar till
Jag älskar ljudet
Jag älskar doften när jag sticker ut näsan
Jag älskar det komplexa mönster som bildas av dropparna på rutan

Jag saknar mina ridturer i skogen under fallande regn. Alla dofter som blandas från den ångande hästkroppen, gräset och tallbarren tillsammans med himlens vatten i en ridå över oss...

Jag älskar att vakna till ljudet av regn mot en glasruta!


2 kommentarer:

Alva sa...

REGN ÄR BRA!

Marie sa...

Ja visst är det :) Roligt att du läser min nya blogg och kommenterar då och då, det gör mig glad :)