onsdag 13 april 2011

Drömmar

Jag drömmer, jag drömmer, jag drömmer...

Jag drömmer om en framtid
långt ute på landet

I ett litet, slitet gammalt torp
med knarrande vind och sneda trappor

Knotiga äppelträd
och vildvuxet gräs
Långa grusvägar och vindlande skogsområden
och en hage med hästar

I närheten av sjöar och vattendrag

En långbent hund och katter som smyger i gräset
Möss som bor i väggar och golv

Öppen spis och gamla gömda vrån
En liten lagård som minner om svunna tider

Jag drömmer om ett litet paradis på jorden









Jag drömmer om en framtid
om än långt in i framtid
på en väg långt ifrån spikrak

men dock en dröm jag vet kan bli min...


2 kommentarer:

Hanna sa...

åh vilken vacker och fantastisk blogg!! me like =) va vore onsdagkvällar utan grey´s anatomy?
/Hanna

Emelie sa...

Det kändes rätt konstigt att läsa detta inlägg, då det var på pricken taget från min egna framtids dröm! Sjukt att nån har en exakt likadan dröm, bortsett från de lilla att jag hade velat ha en "mindre" hund. Men annars är allt på pricken likadant :o