torsdag 10 april 2008

En perfekt dag

En perfekt dag kan vara så mycket.

En perfekt dag kan vara en kall vinterdag med solsken och snöbollskrig med vänner.
En perfekt dag kan vara en strålande varm sommardag, en heldag på stranden och en fest på kvällen.
En perfekt dag kan vara en vacker vårdag med fågelkvitter, en långpromenad i skogen med hunden, och när flasklammet somnar i famnen på kvällen, medan solen går ner utanför fönstret.
En perfekt dag kan vara en långritt på en brun hästrygg genom höströda löv.

En perfekt dag är jag nöjd, jag ser varken framåt eller bakåt.

Jag vet att de finns, de där perfekta dagarna, även om de är få ibland... Men jag vet att de finns...

3 kommentarer:

Anonym sa...

En perfekt dag, är att vakna upp och göra frukost med dig. En perfekt dag, är att gå en promenad i solen med dig, med musik i varsin ePod. En perfekt dag är att sätta sig ute i solen med dig o dricka kaffe, läsa dina vackra dikter och höra dig säga att du älskar det jag skriver. En perfekt dag, är att vandra ännu en promenad med dig. En perfekt dag, är att åka iväg till Osby, köpa korv o en (grill för kvällen), sedan grilla o äta en underbart god sallad. En perfekt dag, är att spela fotboll på gatan med dig när solen går ner och sedan gå ännu en promenad med dig, Alva o en boll som sällskap. Detta har varit, en alldeles perfekt dag, my angel. Kram

Anonym sa...

P.s Det låter som att jag är kär i dig. hihi. D.s

Marie sa...

Jag håller med dig, kära Magda :) En perfekt kan vara så mycket, och de finns, det är idag ett bevis på!

Och kanske, kanske får vi vara lite förälskade i varann ;)